Menu

Jak promować firmę w sieci?

0 Comments


Marketing sklepu internetowego, czy jakiegokolwiek innego punktu (również stacjonarnego) wiąże się z działaniami online – to właśnie tam konsumenci poszukują informacji, robią zakupy oraz dzielą się opiniami. Jak promować firmę w sieci, aby nie wydać zbyt dużo pieniędzy, a uzyskać oczekiwany efekt? Jednym ze sposobów są agencje social media – zaopiekują się kompleksowo wszystkimi profilami Twojej marki.

Niestety marketing sklepu realizowany przez agencje social media często wymaga dużego budżetu, o który ciężko zwłaszcza na początku działalności. Kiedy obroty są wyższe, takie rozwiązanie może być bardzo skuteczne – niestety na początku może okazać się po prostu nierentowne dla właścicieli przedsiębiorstwa.

Pozostaje więc pytanie, jak promować firmę samodzielnie. Czy marketing sklepu, restauracji lub księgarni online może być skuteczny bez zewnętrznego wsparcia? Oczywiście odpowiedź brzmi tak. Takie rozwiązanie ma swoje minusy – należy poświęcić odpowiednią ilość czasu (a czas to pieniądz – przedsiębiorcy wiedzą o tym najlepiej), należy odpowiednio się doszkolić (branża marketingu internetowego zmienia się błyskawicznie), a finalnie, kiedy już klientów będzie dużo prawdopodobnie i tak będzie należało zatrudnić agencję social media.

Czy jest więc jakieś pośrednie rozwiązanie? Coś, co pomoże zaistnieć w sieci, ale bez zbędnych nakładów czasu i kosztów? Ciekawym i zarazem innowacyjnym na rynku narzędziem jest fixback – jego funkcjonalność pomaga nie tylko wypromować się w sieci za pomocą opinii od klientów, ale także skutecznie zbadać ich satysfakcję.

Plusem rozwiązania jest stosunkowo niska cena (znacznie niższa niż opłacone agencje social media) i praktycznie nie wymaga dodatkowego zaangażowania ze strony firmy. Polega na pozyskiwaniu za pomocą telefonu (po zeskanowaniu kodu QR) odpowiedzi na konkretne pytania. Jeżeli ogólna opinia na temat produktu, czy usługi jest pozytywna – konsument otrzymuje komunikat, aby udostępnić ją w sieci.

Co natomiast, jeżeli opinia jest negatywna? Wówczas klient jest przekierowany do osoby odpowiedzialnej za kontakt – np. poprzez Messenger, czy telefon. Dzięki temu firma zyskuje dodatkową możliwość zmiany doświadczenia konsumenta. Jeżeli reakcja będzie szybka i skuteczna, zamiast niezadowolonego klienta możemy pozyskać lojalną relację klient – marka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *